Best of Hans Zimmer

Clock icon2017. október 8. Írta: Moldován Tünde

Ha úgy 2-300 évvel ezelőtt élt és alkotott volna a német zeneszerző, valószínűleg a klasszikus zeneirodalom egyik legjelesebb képviselőjeként tartanánk most számon. De szerencsénk van, ugyanis most él Hans Zimmer, és nem kisebb érdemei vannak, mint hogy monumentális mozifilmek aláfestő zenéit szerzi – legnagyobb örömünkre. Most került moziba a Live in Prague, amely világ körüli turnéjának egy kivonatát adja, a prágai koncertjéről készült film. így hát mi is összeszedtük a kedvenceinket tőle. Nehéz volt a választás, annyi szent.

A Karib-tenger kalózai

Ki ne ismerné ezt az igazi nagyzenekari művet? A film nélkül is tökéletes élményt nyújt, egyszerűen hátborzongató, modern kori klasszikus szimfonikus alkotás. A film fő témáját annyian feldolgozták, hogy összeszámolni is nehéz lenne, minden dj, aki kicsit is ad magára, a mai napig beveszi remix-albumára ezt a csodát. Ha a bécsi újévi koncerten valaha előfordul, hogy nem csak a Strauss-család kompozíciói csendülnek majd fel, tutira ez a szerzemény lesz az első vendégdal. A film minden kalandját, harciasságát és romantikáját visszaadja ez a pazar soundtrack.

Sherlock Holmes

Guy Ritchie valószínűleg azt kérte annak idején Zimmertől, hogy készítse el a filmtörténelem legvagányabb, leglazább filmzenéjét, ami illeszkedik a történelem legvagányabb magánnyomozójához. Sikerült. Természetesen a film nélkül is működik, mint Zimmer minden filmzenéje.

Az oroszlánkirály

A német zseni rajzfilmekhez is előszeretettel adja a nevét, ráadásul Az oroszlánkirállyal elnyerte a legjobb filmzenének járó Oscar-díjat. Nagyon jó irányból közelíti meg a gyermeki lelket is, páratlan érzékkel tapintja ki, hol kell elhelyezni egy-egy gyönyörű hangzást, hogy a legkisebbeket is megérintse, de a felnőttek is sírjanak, mikor sírniuk kell. Parádé volt ez is. Nyilván.

Pearl Harbor – Égi háború

Arról lehet vitatkozni, hogy maga a film mennyire volt jó vagy giccses (avagy vállalhatatlan), de a zenén semmi nem múlt. Zimmer igazi háborús eposzhoz méltó zenét szerzett a világháború gyötrelmeit és három ember szerelmét bemutató filmhez. Igazán monumentális, és a legjobb helyeken érzékeny.

Dunkirk

Még egy háborús eposz, de teljesen más zene. Aki látta a filmet, tudja, mennyire nyomasztó környezetben játszódik. Christopher Nolan megvalósította, hogy a nézők minden pillanatban azt várják, mikor érkezik egy bombázó, hogy lecsapjon, Hans Zimmer pedig hozzátette, amit ő tud, az érzést festette le hangszerekkel, ami ilyenkor fojtogathatta a tehetetlen katonákat.

Eredet

Még egy Nolan-Zimmer alkotás, még egy mestermunka. Nolan szeret állandó emberekkel dolgozni, ennek a nézők is örülhetnek, mert akkor valószínűleg még sokáig élvezhetjük közös munkájuk gyümölcseit. Az Eredet megálmodott valóságról szól, ahol semmi nem biztos, és semmi nem az, aminek látszik. Kellett hozzá egy ilyen klasszikus zenekari alkotás. Film nélkül is érezni azt a kétséget és tépelődést, ami a főhős agyában és lelkében játszódik le.

Folytassuk? Lehetne. De most soroljuk fel Hans Zimmer teljes munkásságát? Inkább hallgassuk!

 

Ne maradjanak le az ismerősök sem! Klikk a gombra a megosztáshoz:Share on Facebook